1. Do ligi może wejść każda drużyna która zgłosi się do rozgrywek, mająca w składzie od 5 do 8 zawodników (minimum 5 graczy wynika z konieczności posiadania 4 graczy aktywnych i 1 gracza rezerwowego na wypadek odpadniecia z drużyny jednego z graczy)
2. Drużyny przed rozpoczęciem ligi muszą podać składy, czyli zawodników i ich nicki które będą wykorzystywać w trakcie trwania rozgrywek ligowych, mogą to być nicki obecnie używane przez graczy lub specjalnie stworzone na potrzeby PLO czyli [nazwa_drużyny]_[zgłoszony_nick_gracza].
Zawodnicy w info o sobie powinni podać nazwę drużyny w której grają dla identyfikacji np. NOT - (New Othello Team)
3. Każda z drużyn musi posiadać 4 aktywnych zawodników do wystawienia w danym turnieju, jeżeli bedzie to niemożliwe a obydwie strony zgodzą się na przesunięcie rozgrywki na dogodny termin, odbędzie się on w późniejszym terminie, jeżeli jednak w drugim terminie nadal drużyna nie będzie dysponować pełnym składem, drużnie takiej przyznane zostaje 0 pkt, a przeciwnej 3 pkt.
4. Drużyna musi mieć swoją nazwę (może być dowolna nie tylko PL) i wyznaczonego kapitana który będzie ją reprezentować.
5. Każda z drużyn może mieć do 2 zawodników zagranicznych.
6. Zmiany w dyżynach:
a) zmiany dotyczące nazwy drużyny można zgłaszać do 10.09.2004
b) drużyny można zgłaszać do 10.09.2004 lub momentu rozpoczęcia pierwszych rozgrywek (w przypadku ewntualnych zgłoszeń drużyn w trakcie trwania ligi będziemy rozpatrywać w oparciu o istniejacą sytuację w rozgrywkach PLO)
c) zmiana kapiata jest sprawą wewnetrzną dużyny, może być dokonana w dowolnym momencie
d) zmiany zawodników (z zachowaniem liczy graczy max 8, max 2 graczy zagranicznych) czyli odejście/przyjęcie gracza jest sprawą wewnetrzną dużyny, może być dokonana w dowolnym momencie
(w przypadku pkt 3 i 4 należy poinformować wszystkie drużyny o takich zmianach, nalepiej na forum oraz dodatkowo proszę takie informacje kierować do mnie ( othellomania@interia.pl ) bym mógł nanieś odpowiednie zmiany w danych zgłoszonych drużyn)
7. Liga ma służyć zdrowej rywalizacji oraz promowaniu polskiego otka w Polsce.
8. Nie wolno grozić innym graczom oraz drużynom. Zachowania wulgarne i po prostu niegrzeczne będą TĘPIONE począwszy od punktów karnych skończywszy na wykluczeniu z PLO.
9. Zasady rozgrywek ligowych
a) zawody będą rozgrywane na kurniku (http://kurnik.pl) w pokoju florczaki z ustawieniem stołów na grę rankingową (ma to pozwolić graczowi na powrót do gry w przypadku jej przerwania).
b) drużyna przystępująca do rozgrywki musi składać się z 4 zawodników, dodatkowo może posiadać rezerwowych graczy z których może skorzystać w trakcie gry, ale dopiero w przypadku braku możliwości kontynuacji gry przez jednego ze swoich zawodników
c) w drużynach powinna następować rotacja zawodników w trakcie ligi
d) rozgrywki odbywać się będą według ustalonego terminarza
e) mecze w ramach danej kolejki rozgrywane będą pomiędzy dwoma drużynami (system każdy z każdym ze zmiana stron)
f) w każdej kolejce rozgrywek przewidzianych jest 8 rund ( ze zmianami stron ), w trakcie każdej rundy rozgrywki będą przeprowadzane na 4 stołach, czas na rundę będzie wynosił 5 min
g) podczas gry będzie obowiązywać zakaz cofania ruchu
h) w przypadku gdy zawodnik opuści grę i nie wróci w regulaminowym czasie (6 min) drużyna przeciwna otrzymuje 1 duży punkt i 64 małe pkt., wynik końcowy to 64-0
i) w przypadku potwierdzonych podejrzeń o oszukiwanie w trakcie gry ("miganie" gracza co ruch - nasuwa przypuszcenia używania programu do gry ) gra taka będzie zaliczana na korzyść drużyny przeciwnej jako 1 duży pkt. i 64 małe wynik końcowy 64-0
j) drużyna która wygra zawody, czyli uzbiera największą liczbe dużych pkt i małych dostaje 3 pkt za cały turniej, za remis 1pkt, za przegrana 0pkt, jako wynik do tabeli rozgrywek zostają wpisane punkty zdobyte za caly turniej oraz małe punkty dla całej drużyny zdobyte w każdym turnieju
k) rozgrywki będą nadzorowane przez sędziego głównego i sędziów pomocniczych, którzy będzą rozstrzygać sporne sytuacje oraz będą prowadziili zestawienie punktowe
Twóracami propozycji regulaminu są Pulsar, Pitkier, Mario48, Arturo Kolumb. Końcowa wersja regulaminu powstała w oparciu o propozycje zgłaszane przez graczy na Forum Serwisu Othello`mania.
|